Hem görsel açıdan hem de sağlık sorunu sebebiyle diş teli tedavisi oldukça tercih edilen bir tedavi yöntemidir. Çoğunlukla bozuk diş yapısına sahip olan hastalara uygulanır. Diş teli fiyatları kişinin çene, ağız yapısına ve kullanılan malzeme kalitesine göre değişiklik gösterir. En çok tercih edilen diş teli çeşitleri şeffaf plak ve metal diş teli çeşitleridir. Diş teli tedavisi özel polikliniklerde veya kliniklerde yapılabildiği gibi devlet hastanelerinde de yapılabilmektedir. Diş gelişiminde ortaya çıkan bozukluklar, çarpık diş problemi olanlara tercih etmeleri halinde diş teli tedavisi hastalara uygulanır. Pendik diş kliniği diş teli fiyatlarını kişinin çene, ağız yapısı ve diş yapısına bakarak belirlemektedir.

Diş Teli Çeşitleri Nelerdir?

Hem sağlık sorunu açısından hem de görsel açıdan hastalar bu tedaviyi tercih etmektedir. Bozuk diş yapısına sahip olan hastalara uygulanan bir tedavidir. Pendik diş polikliniği ortodontik diş telleri: Şeffaf (porselen) diş teli, metal diş teli, lingual diş teli ve şeffaf plak olmak üzere 4 çeşitten oluşmaktadır. Pendik diş kliniği bu diş teli çeşitlerinden en çok tercih ettiği şeffaf plak ve metal diş telidir.

• Metal Diş Teli : En çok tercih edilen diş teli tedavi çeşitlerinden birisidir. Dayanıklıdır ve 2 yıldan daha kısa bir zamanda istenilen sonuç elde edilmektedir.
  • Şeffaf (Porselen) Diş Teli : Şeffaf diş teli metal diş teline göre ağız içerisinde daha az görünmektedir, bu sebepten dolayı birçok kişi tarafından estetik görüntüyü bozmamak adına tercih edilir. Fakat metal diş tellerine göre daha az ömürlüdür.
  • Lingual Diş Teli : İç kısımdan takılan diş teli türüdür. Bir diğer ismi ise görünmez diş teli olmaktadır. Dişin dış kısmı yerine iç kısmına takılarak uygulanan bir tedavidir. Estetik kaygısı olan kişiler için uygun olan bu diş telinin tedavisi diğerlerine göre daha uzun sürmektedir.
  • Şeffaf Plak : Diş teli kullanmak istemeyen hastalar için özellikle tercih edilen bir tedavi yöntemidir. Hasta istediği zaman bu plakları takıp çıkarabilmektedir. Temizliği ve bakımı kolaydır.  Çok bozuk ağız ve diş yapısına sahip kişilerde kullanılması doktorlar tarafından önerilmez ve diğer diş teli tedavilerine göre daha fazla ücret hastaların karşısına çıkar.

Diş teli tedavisi, dişlerinde çarpıklık, yamukluk, eğrilik olan herkese rahatlıkla uygulanabilen bir tedavi yöntemidir. Tedavi kişiler açısından estetik korkularla başlasa da, diş hekimi ve ortodontist açısından dişlerin daha sağlıklı ve doğru pozisyonda olması hedeflenmektedir. Diş telleri konuşma bozuklukları, diş gıcırdatması gibi sorunların kesin çözümüdür.

Pendik diş kliniği öncelikle dişlerinizin röntgenini çekerek ağız ve diş sağlığının genel durumunu tespit eder. Ağzınızda çürük, apse, kanal tedavisi ihtiyacı, iltihap, diş taşları gibi problemler varsa eğer onların tedavisi uygulanır. Diş teli tedavisinin sağlıklı ve doğru planlı devam etmesi için bu problemlerin ortadan kaldırılması ortodonti açısından oldukça önem arz eder.

Diş Teli Hangi Yaştaki Hastalara Uygulanır?

Ortodonti yani diş teli tedavisi her yaşta kişiye uygulanabilen bir tedavi yöntemidir. Kadın, erkek, genç, yaşlı, çocuk fark etmeden her yaşta hastaya gönül rahatlığıyla uygulanabilir. Dişlerinden memnun olmayan her bireye uygulanan ortodonti tedavisi %100 olumlu sonuç elde edilen tedavi yöntemlerinden birisidir.

Diş Teli Neden Gereklidir?

Dişleri çarpık, yamuk diziliş problemleri olan hastalarda %100 düzelme elde edilir.

Kişilerin kulaktan dolma elde ettikleri bilgilerin aksine ağızdan nefes alma, ağız açık uyuma, horlama problemi olan hastalar için diş teli bir tedavi yöntemidir. Çene bozukluklarının düzelmesi gerektiği durumlarda, üst çene ve alt çenenin birbirinden çok orantısız olması durumlarında ve dişlerinde veya çenesinde problem olmadığı halde, dişlerinin arası boşluk olan hastalarda diş teli gerekmektedir. Dişlerinde diziliş bozukluğu olan, üst üste binme problemleri olan hastalarda ve dişlerinde dönme problemi olan hastalarda diş teli tedavisi tercih edilmektedir.

• Bazı durumlarda ise tamamen diş sağlığını korumak amacıyla diş teli tedavisi yapılması ortodonti doktorları tarafından kişilere önerilmektedir. Örnek vermek gerekirse arka dişlerinde içe dönme problemi yaşayan hastayı bu durum estetik açıdan rahatsız etmeyebilir fakat dişlerin temizlenmesini zorlaştıracağından ilerleyen zamanlarda daha farklı problemler yarattığından, ağız ve diş sağlığını olumsuz(çürük, diş eti hastalıkları, ağız kokusu) etkileyeceğinden diş teli tedavisi olması ortodonti bilim dalı açısından önemlidir ve hastalara özellikle tavsiye etmektedirler.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi olarak bildiğimiz endodonti tedavisi, enfekte olmuş veya çürümüş dişlere çözüm olarak uygulanan bir tedavi yöntemidir.