Türkiye’de İstanbul bütün sektörlerde olduğu gibi, bu sektörde de gelişmiştir. Özellikle Pendik diş kliniği konusunda gelişmiş ilçeler arasında yer alır. Bu noktada, farklı klinikleri ziyaret etmek, tedavi süreçlerinizi daha ekonomik ve daha kaliteli bir şekilde geçirmenizi sağlarken, bu konuda daha detaylı bilgi almanızı da sağlar.

Diş ve çene bozukluklarının düzeltilmesi için kullanılan diş tedavi tekniklerinin genel adı Ortodonti tedavisidir. Bu bozukluklar arasında çapraz çene, açık çene, ağız içinde fazla boşluk, çapraz bite, üst ve alt dişler arasındaki boşluk ve diş dizilim bozuklukları gibi problemler vardır. Ortodontik tedavi sırasında, diş hekimi dişlerin ve çenenin doğru konuma getirilmesini sağlamak için metal, porselen veya plastik olarak üretilen aparatlar (ortodontik aparatlar) kullanır. Bu aparatlar diş ve çene bozukluklarını düzeltmek için güç uygular ve dişleri, zamanla doğru pozisyona getirir. Bu süreçlerin ne kadar süreceği, ilgili hekimin kararına ve hastanın durumuna bağlıdır.

Ortodonti Tedavisi ve Pendik diş kliniği seçimi gibi konular hakkında daha detaylı bilgi için diğer başlıklara göz atabilirsiniz.

Ortodontik Tedavi Neden Yapılır?

Diş ve çene bozukluklarını düzeltmek amacıyla yapılan ortodontik tedavi, ilk olarak estetik amaçlarla yapılır. Diş ve çene bozuklukları dişlerin genellikle çirkin görünmesine neden olur. Bu durum kişilerin özgüven eksikliği gibi sorunlar yaşamasına da neden olabilir. Bu durumun önüne geçmek adına özellikle Pendik diş kliniği diş hekimleri konusunda, oldukça üst düzeyde hizmet alınabilecek bölgelerin başında yer alır.

İkinci olarak fonksiyon bozuklukların giderilmesi amaçlanır. Diş ve çene yamukluklarında, bu bölümler işlevlerini tam olarak yerine getiremezler. Bunun önüne geçmek adına, tedavi uygulanır. Tedavi süreçlerinin ardından hastanın bütün işlevleri yerine sağlıklı bir şekilde getirebildiği görülecektir. Özellikle, dişlerin düzgün bir şekilde çalışmasını ve çiğneme, konuşma ve yutma gibi fonksiyonların düzgün çalışmasını sağlar.

Fonksiyon bozukluklarına bağlı olarak gelişen ağız ve diş sağlığının korunmasında da bu tedavilerin önemi büyüktür. Fonksiyon bozuklukları beraberinde bazı sorunlar getirir. Bu sorunların ortaya çıkmasının ardından ağız ve diş sağlığı tehlikeye girer. Bunun önüne geçmek adına, özellikle Pendik diş kliniği konusunda bu hizmetleri içerisinde büyük oranda barındıran kurumlara ve hekimlere sahip bir bölge olarak dikkat çeker.

Son olarak daha iyi bir temizlik için bu tedavilerin yapılması gerekir. Çene ve diş yamuklukları, dişlerin ve ağzın iyi temizlenmemesine neden olacaktır. İyi temizlenmeyen dişler daha çabuk bir şekilde çürüme gibi problemlere neden olabilir. İşte, bu nedenlerden dolayı ortodontik tedavi, diş ve çene bozukluklarını düzeltmeyi öngören bir tedavi sürecidir.

Ortodonti Acı Verir mi?

Ortodontik tedavinin başlangıcında ve aparatların ayarlanması sırasında bazı insanlar hafif bir ağrı veya rahatsızlık hissedebilir. Ancak bu genellikle geçici bir ağrıdır. Bu ağrılar genellikle ağrı kesici ilaçlarla geçebilir. Fakat bu konuda diş hekiminin uzman olup olmaması da önem teşkil eder. Pendik diş doktoru konusunda gelişmiş bir bölge olduğu için, özellikle iyi eğitim almış ve alanında uzman hekimlerin hizmet bölgesidir.
Bunlar dışında, ortodontik tedavinin devam ettiği süreçte, dişlerin yeni pozisyonlarına alışması ve aparatların uyguladığı güç nedeniyle de bazı insanlar hafif bir ağrı veya rahatsızlık hissedebilir. Bunun yanı sıra, dişlerin hareket ettirilmesi sırasında geçici olarak diş çürükleri, diş eti hastalıkları veya dişler arasındaki boşluklar oluşabilir. Bunlar da geçici olarak ağrıya neden olabilir

Ortodonti Tedavisi Kaç Ay Sürer?

Bu süreç hakkında seçim yapmadan önce seçtiğinizi klinikteki hekimle konuşmalısınız. Bu konuda özellikle Pendik diş kliniği alanında Türkiye’deki en iyi hizmet bölgesidir. Bu konuda, bu bölgedeki bulunan klinikleri ziyaret ederek daha detaylı bilgi alabilirsiniz. Fakat genel olarak ortodonti tedavileri, hastanın durumuna göre değişiklik gösterecektir. Küçük bozukluklar veya sadece estetik amaçlar için yapılan tedaviler genellikle daha kısadır. Daha büyük bozukluklar veya fonksiyonel sorunları da içeren tedaviler ise daha uzun sürebilir. Ortodontik tedavi süresi, hastanın tedavinin devamı sırasında yapması gereken bakımların ne kadar düzgün yapıldığına ve kontrol randevularına düzenli olarak katılmasına da bağlıdır.

Ortodonti tedavisi için sağlıklı ve detaylı bilgi için öncelikle, Pendik diş kliniği seçimini yapmalı ve hekiminizle konuşmalısınız.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi olarak bildiğimiz endodonti tedavisi, enfekte olmuş veya çürümüş dişlere çözüm olarak uygulanan bir tedavi yöntemidir.