20’lik Diş Ağrısı Nedir ve Belirtileri Nelerdir?

20’lik diş en son çıkan azı dişleridir. Bu diş oluşumu çene yapısını güçlendirse de ne kadar gömülü olduğu kişinin hayatında temel ihtiyaçlarını karşılamada nasıl güçlük yaratan bir durum oluşturuyor belirlemek amacıyla diş hekimine danışılarak doğru bir şekilde muayene edilmelidir.

Dişin ağrımaya başlaması süreci ile diş hekiminin detaylı muayenesi ve gerekli görülen tetkik ve görüntülemelerle dişin çekilip çekilmemesine karar verilmelidir. Güvenilir ve kaliteli hizmet veren bir diş hekimi kontrolünde bu süreci yönetmek ilerleyen hayatınızda dişin yapısı nedeniyle size sorun yaratmayacak veya yanlış uygulama yapılmadan bu sorunun çözülebilmesi için önemlidir.

Bazı merak edilen soruları sizler için derledik;

20’lik Diş ağrısı Belirtileri Nelerdir?

• Ağız içinde ya da yüzde oluşan kızarıklık
  • Yutkunurken zorlanma
  • Ağız kokusu
  • Ağızda kötü tat hissi yaratması
  • Soğuk veya sıcak gıda ve içeceklere karşı hassasiyet
  • Çene hareket ettirilirken oluşan hassasiyet veya ağrı
  • Lenf bezlerinde oluşan şişlik

20’lik Diş Kaç Yaşında Çıkar?

Genel olarak 20’li yaşlarda çıkma süreci olan dişler aslında kişiden kişiye fark gösterebilmektedir. 4 tane diş olarak çıkan 20’lik dişler 17-25 yaş aralığında hatta 30 yaşına kadar olan zamanda da çıkabilir.

Sağlıklı bir biçimde çıkan bu diş yapısı kişiyi rahatsız etmez ancak gömülü çıkma durumunda ağrı hissederseniz diş hekiminize danışmanız en doğru adım olur.

20’lik Dişlerde Tek Çözüm Çekilme midir?

Bunun kararının bir diş hekimi muayenesi ile karar verilmesi en güvenilir olandır. Dişlerin yapısına bağlı olarak gömülü olmasından kaynaklı diş etlerinde hassasiyete ilerde çene yapısına olumsuz etkiler yaratması ve apse oluşumu gibi nedenler yaratırsa kişi için diş sağlığı açısından olumsuz etkiler yaratır. Bu yüzden ağrı oluşumunda diş hekiminize başvurunuz.

20’lik Diş Çekimi Nasıl Yapılır?

İltihaplanma durumuna karşılık antibiyotik önerilebilir. Diş hekiminizin diş çekimi sürecinin kararlarını vermesi en doğrusu olur. Çene cerrahisi desteği olup olmayacağı muayene sonucu kesinleşir

Diş Çekiminden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

• Diş çekimi sürecinden sonra yeme-içmenin uyuşukluk geçtikten sonra yapılması önerilir
  • İşlemden sonra 24 saatlik dilimde ilk olarak ılık yumuşak ve sıvı gıdalar tüketilmesi önerilir
  • İşlem sonrası tuzlu su veya gargara ile bakıma devam edilmesi sonrasında rutin ağız bakım yöntemleri devam ettirilmelidir.
  • Sigara kullanmak işlem bölgesinde iltihaplanmaya neden olabileceği için içilmesi önerilmez ilerleyen süreçte de azaltılması veya içilmemesi önerilir

20’lik dişlerle ilgili bilgi aramak isteyenler internette birçok bilgi kirliliğine denk gelebilir. Asıl doğru bilgi ve yöntemleri öğrenmek için uzman diş hekimlerine danışmak en doğru olan yöntemdir.

20’lik Diş Ağrısı Sizi Korkutmasın

Yaşanılan süreçte oluşan ağrı veya zorluklar sizi bilmediğiniz konular hakkında korkutabilir, ancak diş hekiminizle bu süreçte iletişim halinde olmanız önerilen çözüm önerilerine birebir uyulması ve aksatılmaması bu süreçte size daha çok yardımcı olacaktır. Muayene ve tedavi sürecinde tercih edeceğiniz diş hekiminiz veya kurumunuzun kalitesi ve güvenirliği bu açıdan çok önemlidir. Sizde diş sağlığınızı önemsemeli ve doğru yol haritanızı diş hekiminizle belirlemelisiniz.

20’lik Diş Ağrısı Nedir ve Belirtileri Nelerdir?