Endodonti Nedir?

Endodonti kanal tedavisi olarak bilinen bir tekniktir. Ağız içinde yer alan dişlerin önemli derecede çürümesi ve zarar görmesi sonucunda endodonti uygulamaları ile kişiye özel uygulamalar sayesinde iyileştirme yöntemleri kullanılır. Kanal tedavisi sonrasında diş kayıplarının oluşması önlenir. Endodonti uygulamaları basit uygulama teknikleri ile hastaya yapılarak iyileşmeler sağlanır.

Diş genel manada 3 tabakadan meydana gelir. Birinci tabaka pulpa bölgesinde diş kökü yer alır. Bu kısım dişlerin varlığı için en önemli tabakadır. Pulpa, dişi besleyerek ona güç veren kısımdır. Hastanın dişinde çeşitli nedenlere bağlı olarak enfeksiyon meydana gelerek bu durum da pulpa bölgesine kadar etki etmiş ise dişe ilgili müdahalenin yapılması gerekir. Bu tip hallerde endodonti ile iyileştirmeler uygulanır. Endotonti hakkında bilgilendirme ise şöyledir:

• Endotonti tekniklerinden önce zarar gören dişler çekilerek bölgesel temizlik sağlanırdı. Gelişen teknoloji ile endotonti uygulamaları sağlanarak kişinin diş kaybı yaşamasının önüne geçilir.
  • Endotonti bir diğer ismi ile kanal tedavisinde enfeksiyonlu diş temizlenerek dişin hasarlı bölümleri tekrar doldurulur. Bu işlemler ardından hastada diş kaybı oluşmaz ve sağlıklı bir dişe kavuşur.

Endodonti Uygulamaları Nasıl Yapılır?

Endotonti teknikleri her hastada özelleştirilerek uygulanır. İlk olarak kişi ön muayeneden geçirilerek mevcut sorunların analizi yapılır. Bunun ardından endodonti uygulamaları şöyledir:

• Kişinin mevcut ihtiyaçları analiz edilerek 3 seansa kadar tedavi yöntemleri uygulanabilir. Pek çok hastada seans sayısı 1’dir. Diş hasarına göre seans sayısına karar verilir.
  • Endodonti işlemleri uzman diş hekimleri tarafından gerçekleştirilir. Endodonti uzmanlarının temel alanı dişin sinir bölgesi ile ilgilidir.
  • Çene röntgeni çekilen hastanın diş hasarı net şekilde analiz edilerek enfeksiyon düzeyi tespit edilir.
  • Kanal tedavileri lokal anestezi ile uygulanır. Bölgenin temizlenmesi ardından uygulanan anestezi sonrasında işleme başlanır.
  • Diş bölgesinin sıvı geçirmez bir madde ile çevrelenmesi ardından pulpaya erişim için ince bir delik oluşturulur.
  • Hasarlı parçaların itinalı şekilde bölgeden temizlenmesi ardından kanal tedavisi ile diş iyileştirilerek süreç tamamlanır.

Endodonti Uygulamaları Sırasında Ağrı Yaşanır Mı?

Endodonti tedavileri çürüyerek işlevini kaybeden dişler için uygulanır. Bu noktada bölgesel bir ağrı hissedilemez. Hastalar psikolojik olarak bunun bilincinde olmadığı için endodonti sırasında ağrı olacağına inanılır. Pek çok hekim hastanın rahatlaması için lokal anestezi ile uygulama yöntemlerini dener. Endodonti uygulamaları sırasında pulpa bölgesinde meydana gelen hasar yüzünden hassasiyet gözlenir. Fakat dayanılmaz bir acı ya da ağrı söz konusu değildir.

Endodonti

Endodonti Uygulamaları Sonrasında Ağrı Yaşanır Mı?

Çeşitli unsurlar sonrasında meydana gelen diş hasarları insanlar için korkutucu seviyelere ulaşabilir. Diş hassasiyeti ya da herhangi bir ağrı sızı hissedildiği anda diş hekimine başvurulması her zaman için uygun olan olsa da pek çok kişi doktora başvurmada geç kalır. Bu noktada endodonti tedavileri devreye girer. Hasarlı dişlerin kurtarılması noktasında çeşitli işlemler uygulanarak dişte meydana gelen ağrı ya da sızılar önlenir. Şiddetli ağrı şikayeti ile gelen hastalar Endodonti uygulamaları sonrasında ağrı yaşamasa da 1 ya da 2 günlük ağrı hassasiyeti olabilir. Nadir hallerde kişilerde ağrı ya da uzun süreli hassasiyet oluşumu olduğu noktada doktor yardımı ile ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir. Kanal tedavisi sonrasında doktor tavsiyelerinin harfiyen uygulanması ağrı oluşumunu önleyen en temel unsurlardır.

Endodonti Tedavisi Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tedavi sonrasında hastaların bilinçli davranmaları halinde herhangi bir komplikasyon meydana gelmez. Endodonti uygulamaları sonrasında dikkat edilmesi gerekenler şöyledir:

• 2 ya da 3 seanslı uygulamalarda bir sonraki seans gününe kadar hastanın dişe karşı özenli olması ve o tarafı çok kullanmaması önerilir.
  • Uygulama sonrasında en az 2 saat boyunca sıcak ya da soğuk gıdalar tüketimine özen gösterilmelidir. Buna ek olarak bu süreçte herhangi bir yiyecek ya da içecek tüketimi de önerilmez.
  • Doktorunuzun tavsiye ettiği ağız bakım yöntemlerini uygulamanız ardından yeni bir enfeksiyon oluşumu noktasında özenli olunması gerekir.
  • Diş ipi kullanımları ile yeni bir çürük oluşumu önlenebilir. Bu yüzden diş ipi kullanımı özenli şekilde devam ettirilmelidir.
  • Ağız ve diş temizliği düzenli olarak yapılarak antiseptik gargara kullanımları ile temizlik desteklenmelidir.
  • Endodonti uygulamaları sonrasında ağrı hissine karşı doktor ile iletişimde kalınarak gerekli tedbirler alınmalıdır.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Bu mümkündür ancak, ilk etapta kanal tedavisi başarısız olsa dahi tedavi tekrarlanarak diş birçok vakada kurtarılabilir.

Eğer başarılı bir tedavi süreci geçirdiyseniz, restorasyon tedavisi için beklemenize gerek yoktur.

Travma sonucu oluşabilecek komplikasyonlar veya kanal tedavisinin bir sonucu olarak dişlerin kahverengi, pembe veya gri renk alabildiği bazı durumlar hastalarda gözlemlenmiştir. Renk bozukluğunun nedeni travma ise dişe önce kanal tedavisi yapılır; daha sonra beyazlatma işlemi uygulanır. Renk değişikliği kanal tedavisinden sonra ortaya çıkmışsa, öncelikle röntgen alınarak endodonti tedavisinin tekrarlanıp tekrarlanmayacağına karar verilir. Eğer kanal tedavisinde sorun yoksa; renk değişimi olan dişe kanal içi beyazlatma yapılarak diş eski beyazlığına kavuşabilmektedir.

Endodonti işlemi hastalarımıza lokal anestezi altında uyguladığımız ağrısız bir tedavidir. Bu nedenle tedavi sırasında herhangi bir ağrı duyulmaz; ancak bazı durumlarda tedavi sonrası “akut alevlenme” adı verilen bir tablo ortaya çıkar. Bu tablonun oluşma sıklığı yok denecek kadar azdır. Buna rağmen hastaya tedavi öncesinde böyle bir durumun oluşabileceği bilgisi verilir. Tedavi tamamlandıktan sonra anestezinin etkisi geçtiğinde çok hafif bir ağrı hissedilebilir. Ancak bu da çok kısa sürede yok olacaktır. Gerekirse ağrı dindirici ilaçlar kullanılabilir. Ayrıca dişin üzerine çiğneme yapıldığında hafif ağrı duyulabilir. Bu durum da kısa süre içinde kaybolacaktır.

Tedavi bittikten sonra, dişin üst dolgusu tamamlanana kadar, o dişin üzerinde çiğneme yapılmamasına önemle dikkat edilmelidir. Dolgu tamamlandıktan sonra bu dişte ağızdaki diğer dişler gibi çiğneme işlemine katılacaktır. Kanal tedavisi görmüş olan dişler çoğunlukla ağızdaki diğer dişler kadar uzun süre sağlıklı bir şekilde fonksiyon görebilmektedir.

Kanal tedavisi sonrası dişe gelebilecek yeni bir darbe, üst dolgusunun kırılması veya derin bir kırık ya da çatlak oluşması sonrası dişte yeniden enfeksiyon gelişmesi ihtimali yüksektir. Bu durumda eğer tedavi yenilenebilecekse, diş hekimi tarafından kanal tedavisi tekrarlanarak diş, daha uzun süre ağızda tutulmaya ve tekrar işlevsel hale getirilmeye çalışılır.

Kanal tedavisi, sıklıkla lokal anestezi ile sadece ilgili bölgenin uyuşturularak yapıldığı bir işlemdir. Bu sebeple işlemden sonra anestezi nedeni ile uyuşukluk hissi geçinceye dek hastanın dilini, yanağını ısırmaması için dikkat etmesi dışında, günlük rutin aktivitelerine geri dönebilmektedir. Ancak bazı durumlarda; örneğin kanal tedavisinden önce yüzde şişlik, apse, travma, şiddetli ağrı vb. durumlar var ise, kanal tedavisinden sonra bu şikayetler hemen geçmeyebilir. Bu süre boyunca hastanın istirahat etmesi gerekebilir.

Telefon Numaramız
Email adresimiz
info@koraydisklinik.com

Aşağıdaki formu doldurun, ihtiyacınız olan müdahale ile ilgili olarak sizinle iletişime geçelim.

Koray Diş Kliniği

2018 Yılından günümüze sağlıklı gülüşler için hizmetinizdeyiz.

Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımız üzerinden bizleri takip ederek bizi tercih eden kişileri görebilirsiniz.